Wat doen wij?

Stichting de Speelgoeddoos is een stichting met als doel om verrassingsdozen te maken voor kinderen tussen de 0 en de 8 jaar die voor elke gelegenheid gebruikt kunnen worden, zoals een verjaardag, Pasen, Sinterklaas, Kerstmis, noem maar op. Door nieuw en goed herbruikbaar speelgoed te verzamelen kunnen wij deze verrassingsdozen waarmaken.

Wij hebben deze stichting gestart, omdat er veel armoede voorkomt in Nederland. Maar ook omdat er veel mensen in een soort gelijke situatie verkeren, maar niet in aanmerking komen voor bepaalde hulp, omdat deze mensen tussen wal en schip belanden omdat men voor de stempel minima een bepaald inkomen wordt genoteerd, maar vele om ons heen werkende mensen of mensen zonder schulden die om welke reden dan ook een financiële tegenvaller te verwerken hebben vallen tussen wal en schip.

Wat maakt juist ons zo uniek:
Wij sluiten geen mensen of gezinnen uit en ook zijn we niet plaats gebonden maar zijn er voor iedereen die een steuntje in de rug nodig heeft.

Bij veel gezinnen; ooms, tantes, opa’s en oma’s, ontbreekt dus ook het geld
voor het aanschaffen van speelgoed voor hun (klein)kinderen, nichtjes en neefjes.

Helpt u ons ook mee?

Maar deze inzamelingsactie kunnen wij niet alleen en daarom vragen wij om uw hulp.
Wij zoeken alles voor kinderen van 0 tot 8 jaar speelgoed, spellen, enz. enz.

Hieraan kunt u mee helpen: Heeft u nog nieuw speelgoed of goed herbruikbaar speelgoed waar niks meer mee wordt gedaan? Dan kunt u dit aan ons doneren.

nieuwe regels omtrent het doneren van speelgoed

Echter zijn er weer nieuwe regels en veranderingen omtrent het aanleveren van speelgoed donaties
Waar moet dit aan voldoen?
Speelgoed goed en herbruikbaar speelgoed
Nieuw speelgoed ook zeer welkom
Speelgoed moet schoon en compleet zijn {dus geen speelgoed zonder deurtjes zonder raampjes zonder de klepjes die over de batterijen heen gaan enz.
U stuurt ons voor af via PB een foto van de donatie voor uw dit ergens doneert.

Wat nemen we niet meer aan !!
Geen Hout speelgoed meer aan
Geen Puzzles meer aan
Geen plastic blokken meer aan
Geen knuffels mits het recente figuren of knuffels van deze tijd zijn
Ook nemen we geen buiten speelgoed aan

Verder kunt u ook ons financieel steunen door een kleine donatie te doen, hiermee kunnen wij de kosten dekken van het maken van de pakketjes, het regelen van vervoer om speelgoed op te kunnen halen of om deze naar ons te laten verzenden, Inkopen van dozen/inpakpapier/snoepgoed en leuke nieuw speelgoed te kunnen kopen voor in de cadeau pakketten en natuurlijke overige kosten die hierbij komen kijken.  Zonder deze giften kunnen wij dit niet uit liefdadigheid voortzetten.

Daarnaast kunt u ook helpen door onze flyers te verspreiden, u kunt onze flyers vinden onder Gallerij, of andere acties waardoor onze stichting bekender wordt zodat we meer gezinnen kunnen helpen.

Breng kwetsbare kinderen een lach op het gezicht!